duminică, 10 mai 2015

PROIECT   DIDACTIC


Data   05.05. 2015
Clasa: a VII - a
Aria curriculara: Matematică şi ştiinţe
Disciplina: Matematică
Profesor: CATINCA ALINA FLORENTINA
Unitatea de învățare: Cercul
Tema lecției:  Cercul: definiţie, elemente; unghi la centru; coarde şi arce de cerc;
unghi înscris în cerc
Tipul lectiei: Lecţie de fixare şi consolidare a cunoştinţelor
Durata: 50 min

Competenţe generale
  1. Identificarea unor date si relaţii matematice şi corelarea lor în funcţie de contextul în care au fost definite
  2. Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunţuri matematice
  3. Utilizarea algoritmilor şi a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii concrete
  4. Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situaţii concrete şi a algoritmilor de prelucrare a acestora
  5. Analiza şi interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii - problemă
  6. Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoştinţelor din diferite domenii


Competenţe specifice
  1. Recunoaşterea şi descrierea elementelor unui cerc, într-o configuraţie geometrică dată
  2. Calcularea unor lungimi de segmente şi a unor măsuri de unghiuri utilizând metode adecvate în configuraţii geomtrice care conţin un cerc
  3. Utilizarea informaţiilor oferite de o configuraţie geometrică pentru deducerea unor proprietăţi ale cercului
  4. Exprimarea proprietăţilor elementelor unui cerc în limbaj matematic
  5. Deducerea unor proprietăţi ale cercului şi ale poligoanelor regulate folosind repreyentări geometrice şi noţiuni studiate
  6. Interpretarea informaţiilor conţinute în probleme practice legate de cerc şi de poligoane regulate


Obiective operaţionale:
La sfârșitul activităţii didactice elevii vor fi capabili:
        Să definească cercul si elementele sale
        Să utilizeze notatiile corespunzatoare cercului
        Sa recunoasca unghiurile la centru şi unghiurile înscrise în cerc
        Sa calculeze masura in grade a unui arc de cerc
        Să rezolve probleme simple aplicând notiunile teoretice învătate

Obiective afective:
Sub raport afectiv, elevii trebuie:
-        să reacţioneze pozitiv, dorind să lucreze şi să fie apreciaţi
-        să manifeste spirit de competiţie, ordine şi disciplină
-        să manifeste dorinţa de a învăţa lucruri noi

Strategie didactică:
·         Metode si procedee didactice: învăţarea prin descoperire, exerciţiul, observarea, explicația, conversația, demonstraţia, problematizarea.
·         Tipuri de activitate: conversaţia frontală , muncă individual şi muncă în echipă.
·         Forme de evaluare: observarea sistematică, analiza răspunsurilor, autoevaluarea.

·         Material didactic: manual editura Teora; culegere Clubul Matematicienilor, clasa a VII - a, ed. Art; fișă cu exerciții, instrumente geometrice, calculatorul, videoproiectorul, conexiune internet.

Profesorul:
  1.         Verifică prezenţa şi se asigură de existenţa materialelor necesare
  2.     Verifică tema pentru acasă și oferă explicațiile necesare elevilor care au întampinat dificultăți .
  3.     Anunţă titlul lectiei: ”Cercul: definitie, elemente” şi obiectivele ce vor fi urmărite pe parcursul desfaşurării activitaţii.

Elevii accesează lectia aici .
In acelasi timp profesorul proiecteaza lectia cu ajutorul videoproiectorului si ofera elevilor explicatiile necesare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu