PROIECT DIDACTIC
Data 05.05. 2015
Clasa: a VII - a
Aria
curriculara: Matematică şi ştiinţe
Disciplina: Matematică
Profesor: CATINCA ALINA
FLORENTINA
Unitatea de
învățare: Cercul
Tema lecției: Cercul: definiţie, elemente; unghi la centru;
coarde şi arce de cerc;
unghi înscris în cerc
Tipul lectiei: Lecţie de fixare şi consolidare a cunoştinţelor
Durata: 50 min
Competenţe
generale
- Identificarea
unor date si relaţii matematice şi corelarea lor în funcţie de contextul
în care au fost definite
- Prelucrarea
datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în
enunţuri matematice
- Utilizarea
algoritmilor şi a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau
globală a unei situaţii concrete
- Exprimarea
caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situaţii
concrete şi a algoritmilor de prelucrare a acestora
- Analiza şi
interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situaţii - problemă
- Modelarea
matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea
cunoştinţelor din diferite domenii
Competenţe
specifice
- Recunoaşterea
şi descrierea elementelor unui cerc, într-o configuraţie geometrică dată
- Calcularea
unor lungimi de segmente şi a unor măsuri de unghiuri utilizând metode
adecvate în configuraţii geomtrice care conţin un cerc
- Utilizarea
informaţiilor oferite de o configuraţie geometrică pentru deducerea unor
proprietăţi ale cercului
- Exprimarea
proprietăţilor elementelor unui cerc în limbaj matematic
- Deducerea
unor proprietăţi ale cercului şi ale poligoanelor regulate folosind
repreyentări geometrice şi noţiuni studiate
- Interpretarea
informaţiilor conţinute în probleme practice legate de cerc şi de
poligoane regulate
Obiective
operaţionale:
La sfârșitul activităţii didactice elevii vor fi
capabili:
–
Să
definească cercul si elementele sale
–
Să utilizeze
notatiile corespunzatoare cercului
–
Sa
recunoasca unghiurile la centru şi unghiurile înscrise în cerc
–
Sa calculeze
masura in grade a unui arc de cerc
–
Să rezolve
probleme simple aplicând notiunile teoretice învătate
Obiective afective:
Sub
raport afectiv, elevii trebuie:
-
să reacţioneze pozitiv, dorind să lucreze şi să fie
apreciaţi
-
să manifeste spirit de competiţie, ordine şi disciplină
-
să manifeste dorinţa de a învăţa lucruri noi
Strategie
didactică:
·
Metode si procedee didactice: învăţarea prin descoperire, exerciţiul, observarea, explicația,
conversația, demonstraţia, problematizarea.
·
Tipuri de activitate: conversaţia frontală , muncă individual şi muncă în echipă.
·
Forme de evaluare: observarea sistematică, analiza
răspunsurilor, autoevaluarea.
·
Material didactic: manual editura Teora; culegere Clubul Matematicienilor, clasa a VII -
a, ed. Art; fișă cu exerciții, instrumente geometrice, calculatorul,
videoproiectorul, conexiune internet.
Profesorul:
- Verifică prezenţa şi se asigură de existenţa materialelor necesare
- Verifică tema pentru acasă și oferă explicațiile necesare elevilor care au întampinat dificultăți .
- Anunţă titlul lectiei: ”Cercul: definitie, elemente” şi obiectivele ce vor fi urmărite pe parcursul desfaşurării activitaţii.
In
acelasi timp profesorul proiecteaza lectia cu ajutorul videoproiectorului si
ofera elevilor explicatiile necesare.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu