Proiectarea didactica
Proiectarea
didactica este o actiune continua,
permanenta, care precede demersurile instructiv-educative, indiferent de
dimensiunea, complexitatea sau durata acestor(presupune de fapt stabilirea
sistemului de relatii si dependente existente intre continutul stiintific
vehiculat, obiectivele operationale si strategiile de predare, invatare si
evaluare).
In proiectarea didactica
se porneste de la un continut fixat prin programele scolare, care cuprind
obiectivele generale ale invatamantului, obiectivele-cadru si obiectivele de
referinta care sunt unice la nivel national. Se finalizeaza cu elaborarea unor
instrumente de lucru utile cadrului didactic: planului tematic si a proiectelor
de activitate didactica/lectie, pana la secventa elementara de instruire.
Etapele principale ale
activitatii de proiectare a activitatilor didactice sunt:
1.
incadrarea lectiei sau a activitatii didactice in
sistemul de lectii sau in planul tematic
2. stabilirea
obiectivelor operationale
3. prelucrarea
si structurarea continutului stiintific
4. elaborarea
strategiei didactice
5. stabilirea
structurii procesuale a lectiei/activitatii didactice
6. cunoasterea
si evaluarea randamentului scolar:
a. stabilirea modalitatilor de
control si evaluare folosite de profesor
b. stabilirea modalitatilor de autocontrol si
autoevaluare folosite de elevi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu